دریافت کارت بازرگانی

کلیه تجار، بازرگانان و واحدهای تولیدی که قصد تجارت بین المللی و فعالیت در زمینه واردات ویا صادرات مواد اولیه و کالا را دارند، نیاز به اخذ کارت بازرگانی داشته و در این میان چه بسیار افرادی سود جو که با دادن وعده هایی واهی از جمله عدم پرداخت مالیات و همچنین غیرواقعی جلوه دادن مراحل و شرایط اخذ کارت بازرگانی، پیشنهادهایی مبنی بر استفاده از کارت های بازرگانی اجاره ایی و متفرقه را در اختیار آنها قرار می دهند، که این امر نه تنها طبق قانون *جرم محسوب میشود بلکه همواره دارای خطراتی بوده که از شایع ترین آنها می توان به *ماده 7 قانون امور گمرکی نام برد که موجبات مصادره کالای وارده به گمرکات کشور را فراهم می آورد.
* در تبصره 4 ذیل بند 3 ماده 10آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات به صراحت آمده است که کسانی که کارت بازرگانی دریافت کرده اند حق واگذاری و استفاده از مزایای آن را نداشته و در بند 6 ماده 10 هم ذکر گردیده است که اگر مشخص شود پس از صدور کارت بازرگانی آن شخص یا شرکت فاقد شرایطی که اتاق بازرگانی اطلاع داده و نسبت به ابطال کارت بازرگانی اقدام می نمایند و پس از ابطال به وزارت بازرگانی اطلاع داده میشود. همانطور که در موارد فوق ذکر گردید استفاده از کارت بازرگانی جرم محسوب می گردد و باعث زیانهای بسیاری برای تجار محترم خواهد داشت و نوعی فرار مالیاتی محسوب میشود و کسانیکه مرتکب این عمل شوند به مجازات درجه شش بند 7 ماده 274 اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم محکوم میشوند.

* ماده 7 قانون امور گمرکی: کالای موجود در گمرک، وثیقه پرداخت کلیه وجوه متعلقه به آن کالا و سایر بدهی های قطعی صاحب کالا بابت وجوهی است که وصول آن به موجب قانون بر عهده گمرک است. گمرک قبل از دریافت یا تامین وجوه مذکور نمی تواند اجازه تحویل و ترخیص کالا را بدهد.

حال بازرگانی حیدری با آگاهی از قوانین و مراحل دریافت کارت بازرگانی شما را در این امر یاری رسانده تا کلیه مبادلات و فعالیت های تجاری شما عزیزان کاملا به صورت قانونی و در محیطی سالم، همواره با آسودگی خیال انجام پذیرد.

ضمناً واحدهای تولیدی فاقد کارت بازرگانی دائم که از یک سو قصد واردات ماشین آلات خط تولید خود را دارند و از سوی دیگر با محدودیت زمانی در رابطه با دریافت کارت بازرگانی مواجه هستند را یاری رسانده تا با اخذ مجوز موردی (کارت بازرگانی موقت)، بدون دغدغه خاطر و در اسرع وقت، واردات ماشین آلات خط تولید و تجهیزات خود را در جهت خدمت به تولید این سرزمین به انجام رانند.